Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

music-module Philips

  • Joep van Ierland

    Bij de music-module van Philips gaat het standaard muziek programma draaien indien je de computer opstart. Heeft iemand/weet iemand hoe ik aan dit programma kan komen op diskette?

    gr, J

  • Chris Woud

    Beste Joep van Ierland,

    Ik ben zelf in het bezit van een Philips Muziekmodule met aanpassing dmv, ESC start de ROM wel op, normaal gezien met de cartridge erin niet.

    Ik heb een vraag voor u.

    Kunt u aan een keyboard komen die ik hie rop aan kan sluiten?

    Mvr Gr. ChrisJoep van Ierland schreef:

    >

    > Bij de music-module van Philips gaat het standaard muziek

    > programma draaien indien je de computer opstart. Heeft

    > iemand/weet iemand hoe ik aan dit programma kan komen op

    > diskette?

    >

    >

    > gr, J

    PS. Bas Kornalijnslijper weet heel veel van de MSX software en hardware dus misschien kan hij u helpen.

  • Joep van Ierland

    hoi,

    Ik heb zelf geen keyboard van deze module. Volgens zijn deze niet zoveel verkocht destijds dus 2e hands is een moeilijke zaak.

    succes

  • ShaiWa

    Joep,

    Het programma waar je het over hebt zit inderdaad op een eprom in de muziek module.

    Als je pech hebt is deze er gewoon uitgehaald en als je geluk hebt is er een aangepaste eprom in gezet zodat je met ESC in het programma komt.

    Maar wat wil je met het programma? je mist er niet zo heel van van.

    mvgr.,

    ShaiWa

  • Joep

    ik denk dat bij mij de eprom eruit gehaald is. Ik wil het progje graag hebben. Dan heb ik alles compleet. Heb je een idee hoe ik eraan kan komen?

    joep

  • ShaiWa

    Had een kopie en die heb ik net getest maar is niet goed.

    Heb helaas geen eprom brander en eproms meer.

    Je hebt een 27c512 eprom nodig (of vergelijkbaar), de rom image (ergens op msxarchive.nl) en een erom brander.

    Misschien dat Bas Kornalijnslijper ze nog verkoopt, hij had ze wel altijd.

    Kan je er op dit moment niet me helpen.