Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

MSX onderweg.... op je DS!!

  • ROB

    Ok, natuurlijk is er al een hele tijd een emulator voor de ds, dslite, dsi maar gezien de stilheid over deze mogelijkheid de leuke MSX spellen te spelen waar je maar wilt op je ds eens een onderwerp gestart.

    Ik had een werkende versie op mijn ds-lite maar na aanschaf van een DSi XL duurde het een tijdje voor ik weer verlangde naar de MSX, het was dan ook goed te zien dat inmiddels er wat updates waren en verschillende bugs waren opgelost das goed!

    Maar, nu komt het, het viel niet mee alles werkend te krijgen, ik heb gekozen voor: msxDS v0.09 een duidelijk programma die je makkelijk laat kiezen, als het werkt (laat ik je vast vertellen dat het werkt hoor!).

    Naast het minuscule hoofdprogramma moet je ook een flink aantal ROM's op je DS zetten die moet je zelf zoeken dat is voor de meeste ROM's niet zo'n probleem maar een paar waren nogal verstopt in diverse (blijkt achteraf) databases.

    Na alles te hebben geplaatst op mijn ds: in de root: msxDS en msxDS.nds, in msxDS: waar al een paar rom's staan de rest geplaatst, in de root een mapje aangemaakt (ik heb de WOOD versie) “05 - MSX spellen” met daarin de spellen die ik wilde.(en waar degenen nog komen die ik zal vinden.

    en dan……………. aanzetten en wachten op het blauwe scherm wat knippert en… wit wordt en KONAMI laat zien waarna Kngs valley2 opstart oef……… wat een adrenaline shot!! (en dat meet mijn 51 jaar?? het was toch een flink aantal jaren geleden dat ik dit stel speelde (20) maar o wat een lol.

    Jammer dat de tijd ontbreekt (en de jeugd) om weer helemaal in de MSX wereld onder te duiken.

    Mocht je ook MSX op je DS dan moet je maar een pm sturen (rob@rogoklusenclean.nl) waarna ik je een zip stuur met alles erin wat bij mij werkt!

    Nu een vraag, ik heb wel een paar adressen waar je roms kunt downloaden maar er moeten er meer zijn, voorkeur voor de sites waar je

    - geen inschrijving hoeft te doen (privacy)

    - geen wachttijden hebt (irritant)

    - geen ingepakt versies (veiligheid)

    als je dit soort in je bladwijzers hebt zitten kun je die dan hier plaatsen dan kunnen al degenen die MSX op de DS willen spelen al dat lekkers downloaden

    hier vast 1tje:

    http://www.rom-world.com/dl.php?name=MSX_2&letter=A

    ontvang ook vandaag de hartelijke groeten van

    ROGO

  • ROB

    weer een wel een RAR versie maar ruime keus en screenshots!

    http://members.chello.nl/r.wiersma19/index.html#games